نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

این نمایشگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با همت بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ایجاد شده است.
_____________________________
آدرس:
مشهد، وکیل آباد 70 ، بلوار شهید برونسی
بعد از مجتمع شهید رفیعی
نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

برای تهیه این کتاب میتوانید به غرفه "خانه احسان"

واقع در نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی مشهد مراجعه نمایید.

به نقل از کتاب 15 روز تا سلامتی، تالیف جمشید خدادادی، فصل دهم، 295 تا 307

با انجام یک رژیم پانزده روزه می توانیداز بیشتر بیماریها نجات پیدا کنید و سلامتی و نشاط خود را بدست آورید و طعم سلامتی جسم و روح را بچشید!اگر رژیم پانزده روزه زیر را دقیقا انجام دهید، با نتایج خیره کننده ای مواجه شد و اثرات فوق العاده مفید آن را به چشم خواهید دید.از این رژیم برای لاغری و تناسب اندام نیز می توان استفاده کرد.با این رژیم، در عرض پانزده روز حدود 4 تا 5 کیلو گرم وزن کم خواهید کرد و پوستی روشن و چهره ای با نشاط پیدا خواهید نمود. و مهمتر از همه، آرامش جالب و خواب عمیق و راحتی پیدا خواهید کرد و از زندگی لذت خواهید برد. حسن این رژیم این است که از غذاهای متنوعی برخوردار است و هر روز غذای مخصوصی میل خواهید کرد؛ زیرا تنوع در غذا باعث می شود که کلیه مواد غذایی لازم به بدن برسد و انسان از فقر غذایی نجات پیدا کند و از مغزی فعال و روانی سالم و جسمی سبک برخوردار شود. امید است با رعایت موارد ذیل سلامتی و نشاط را برای خود به ارمغان بیاورید. افرادی که دچار یبوست مزاج هستند نیز می توانند توصیه های زیر را دقیقا انجام دهند تا از این معضل که خود ام الامراض است نجات پیدا کنند.

استفاده از بذرهای ملین
بذرهای ملین عبارتند از: خاکشیر، بارهنگ، اسفرزه، تخم ریحان، تخم مروبالنگو و تخم شربتی.
طریقه استفاده از بذرها: خاکشیر و بارهنگ را به نسبت مساوی مخلوط کرده و ریگ شور کنید، و پس از یک جوش خوردن و خنک شدن استفاده کنید.

توجه:اگر خاکشیر و بارهنگ را بجوشانید، یبوست را نیز برطرف می کند؛ در غیر این صورت اگر یخ مال شود، برای بند آمدن اسهال مفید است! بقیه  بذرها را حتما بعد از لعاب دادن مصرف کنید. از سایر بذرها می توانید به مقدار 2 قاشق مرباخوری از یک نوع و یا مجموعه ای از آنها به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و هم بزنید و بعد از لعاب دادن مصرف نمایید( صبح ناشتا و شب هنگام خواب). مفدار مصرف مخلوط خاکشیر و بارهنگ شسه شده یک چهارم لیوان بعد از لعاب دادن و دو مرتبه در روز است.

خواص بذر های ملین: خواص بذرهای ملین عبارت از یبوست مزاج و جلوگیری از توقف بیش از حد مواد غذایی در روده است. این بذرها همچنین باعث دفع سموم از بدن، و در نهایت پاک سازی آن از آلودگی ها است و همانگونه که قبلا اشاره شد، موجب سبکی جسم، آرامش خیال، لاغری و تناسب اندام و فعال کردن سیستم گوارش می گردد.

این رژیم که مبدع آن استاد جمشید خدادادی می باشد در برنامه زنده تلویریونی شب بازار شبکه خراسان رضوی توسط استاد داوود ناصح معرفی شذه است.

رژیم پانزده روزه سلامتی

مربای هویج + یک لیوان شیربادام صبحانه روز اول سالاد مخصوص ناهار 30 گرم مغز بادام خام + 10 عدد انجیر خشک + یک عدد میوه فصل شام مربای سیب + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز دوم حلیم جوانه گندم + یک عدد میوه فصل ناهار

5 قاشق غذاخوری کنجد خام با پوست + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل

شام مربای موز + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز سوم خوراک مخلوط + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل ناهار 10 عدد بادام هندی + 10 عدد انجیر خشک + یک عدد میوه فصل شام مربای خیار بوته ای + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز چهارم سوپ کرفس + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل ناهار حلوای مخصوص + یک عدد خیار بوته ای شام مربای به + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز پنجم دلمه فلفل سبز همراه با گوجه فرنگی + 5 عدد انجیر + یک عدد میوه فصل ناهار 50 گرم نارگیل + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل شام 50 گرم جوانه گندم + یک قاشق عسل + 10 عدد مغز بادام + یک عدد میوه فصل صبحانه روز ششم حلیم جوانه گندم+ یک عدد میوه فصل ناهار 40 گرم مغز بادام خام + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل شام مربای هویج + یک لیوان شیربادام صبحانه روز هفتم

دلمه فلفل سبز همراه گوجه فرنگی + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل

ناهار 5 قاشق غذاخوری کنجد خام با پوست + 5 عدد انجیر خشک + یک عدد میوه فصل شام مربای سیب + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز هشتم سوپ کرفس + 5 عدد خرما+ یک عدد میوه فصل ناهار

30 گرم مغز بادام خام+یک قاشق غذاخوری عسل+ یک میوه فصل

شام مربای موز + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز نهم سالاد مخصوص ناهار میوه فصل حدود 500 گرم شام مربای خیار + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز دهم حلیم جوانه گندم + یک عدد میوه فصل ناهار 30 گرم مغز بادام خام +10 عدد انجیر + یک عدد میوه فصل شام

جوانه گندم 50 گرم +10 عدد مغز بادام خام + یک قاشق مرباخوری عسل + یک عدد میوه فصل

صبحانه روز یازدهم سالاد مخصوص ناهار حلوای مخصوص +خیار بوته ای شام مربای توت فرنگی + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز دوازدهم سالاد مخصوص ناهار بادام زمینی 50 گرم + یک عدد میوه فصل شام مربای گیلاس + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز سیزدهم سالاد مخصوص ناهار 300 گرم انگور یا میوه فصل شام مربای زرد آلو + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز چهاردهم خوراک مخلوط + 5 عدد خرما + یک عدد میوه فصل ناهار

10 عدد بادام هندی + 5 عدد انجیر خشک + یک عدد میوه فصل

شام مربای آلبالو + یک لیوان شیر بادام صبحانه روز پانزدهم حلیم جوانه گندم +یک عدد میوه فصل ناهار

40 گرم چهار مغز (بادام،گردو،فندق،پسته) + 10 عدد انجیر + یک عدد میوه فصل

شام

توجه: در ارتباط با غذاهای این رژیم پانزده روزه که همه از مواد خام تشکیل شده، توجه به این نکات لازم است:

بین وعده های غذا می توانید از میوه جات استفاده کنید. در صورت در دسترس نبودن میوه جات ذکر شده، می توان از سایر میوه جات استفاده نمایید. می توانید جای وعده های غذا را با یکدیگر عوض کنید. برای داشتن نشاط بیشتر، می توانید یک تا دو لیوان مخلوط آب سیب با لیمو ترش تازه و یک قاشق مرباخوری عسل و یا مخلوط آب سیب و آب ساقه  کرفس میل کنید. در طول این رژیم، از نرمش و رژیم مناسب حال خود استفاده کنید. غذا را کاملا بجوید و کمی قبل از سیر شدن دست از غذا بردارید. برای رفع گرسنگی، غذا را بیشتر بجوید.

طرز تهیه غذاهای رژیمی

طرز تهیه مرباجات خام
مقداری از میوه جات فصل مانند: هویج، سیب، موز،به و ... را درشت رنده کرده و یا ریز خرد کنید (بطوری که آب نیفتد) و با یک قاشق مربا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری پودر بادام خام پوست کنده مخلوط کنید. در صورت تمایل، می توانید آب نصف لیمو ترش تازه شیرازی را به مخلوط آماده شده اضافه کنید و آن را میل کنید. می توانید هر روز یک نوع مربا تهیه کرده میل کنید.

طرز تهیه شیر بادام
50 گرم مغز بادام خام و شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید و روی اجاق قرار دهید. به محض جوش آمدن اجاق را خاموش کنید و صبر کنید کاملا خنک شود. پس از آن، پوست بادام را جدا کنید و با آب خنک بشویید.مغزهای آماده شده را با 3 قاشق عذا خوری عسل و 3تا4 لیوان آب سرد مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه در مخلوط کن مخلوط کنید.

شیر به دست آمده فوق العاده سفید، چرب، شیرین و بسیار خوش مزه است.این نوشابه برای بهبودبیماران عصبی، افسرده و نگران بسیار موثر است و ناراحتی های پوستی و کبدی را نیز بر طرف می کند.و کسالت و نگرانی را نیز به سرعت از بین می برد و برای افرادی به راحتی نمیتوانند تمرکز پیدا کنند می تواند مفید باشد.

مصرف این نوشابه اشتها و گرسنگی زیادی در بعضی افراد ایجاد می کند! از این رو، کسانی که از ین نوشابه استفاده می کنند بهتر است که همیشه همراه خود مقداری خوراکی داشته باشند.

 

طرز تهیه ی حلوای مخصوص :

مواد لازم :

 

خرمای مرغوب بدون هسته                                  800تا1000گرم

مغز گردوی تازه                                                           150گرم

آرد جوانه گندم                                                            200گرم

دارچین سائیده                                                1قاشق غذاخوری

هل سبز ساییده                                               1قاشق مرباخوری

پودر نارگیل و پسته هرکدام                                 1قاشق غذا خوری

روغن زیتون                                                  2تا 3قاشق درصورت تمایل

طرز تهیه : مغز گردو و دارچین و هل سبز را آسیاب کرده با آرد جوانه ی گندم خوب مخلوط کنید . پس از آن مواد تهیه شده را در یک ظرف چینی با خرما مخلوط کنید و خوب ورز دهید تاخمیر نسبتا سفتی بدست آید اگر مواد آماده شده خیلی سفت شود می توانید چند قاشق گلاب به آن اضافه کنید . در صورت تمایل چند قاشق غذا خوری روغن زیتون یه خمیر اضافه کرده و دوباره آن را ورز دهید تا خمیر نرم و براقی بدست آید . مواد به دست آمده را در یک دیس مناسب پهن کرده و روی آن پودر پسته و نارگیل بپاشید . ودر آخر روی دیس را با سلیفون بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید و در موقع لزوم از آن استفاده نمائید .

 

طرز تهیه ی سالاد مخصوص :


مواد لازم :

هویج و کاهو و خیار بوته ای و انواع کلم (کلم برگ سفید و قرمز گل کلم و کلم قمری ) به مقدار لازم

سبزی جات معطر(نعناع و ریحان و ترخون و مرزه و جعفری و ساق کرفس)               به مقدار لازم

جوانه گندم                                                        3قاشق غذا خوری

پیاز کوچک                                                          1 عدد

مغز بادام خام                                                      10عدد

سیب درختی                                                      1عدد

کشمش شسته شده                                           1قاشق

کنجد خام با پوست                                               1 قاشق

پونه کوهی                                                         1 قاشق مرباخوری

لیمو ترش تازه                                                    به مقدار دلخواه

روغن زیتون طبیعی                                           3تا4قاشق سوپخوری

نمک                                                                 به مقدار لازم

طرز تهیه : همه مواد را ریز خرد کرده یا درشت رنده کنید و در یک ظرف چینی یا لعابی بریزید و سپس جوانه ها را به آن اضافه کنید کمی نمک و لیمو ترش تازه و روغن زیتون را روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید .

 

طرز تهیه خواراک مخلوط :

 

مواد لازم :

 

هویج فرنگی متوسط                                     1 عدد

ساقه ی ترد کرفس                                      1 شاخه

جوانه گندم                                               2 قاشق غذاخوری

جوانه عدس                                              2 قاشق غذا خوری

جوانه ماش                                              2 قاشق غذا خوری

کاهو                                                       4 برگ

مغز بادام                                                  10عدد

مغز گردو                                                  2عدد

مغز پسته                                                 10عدد

مغز فندق خام                                        10عدد

جعفری خرد شده                                    4 قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی رسیده                                 1 عدد

پونه کوهی یا نعناع خشک                          1 قاشق مرباخوری

سیر متوسط                                            1حبه

کشمش شسته شده                                یک قاشق سوپخوری

روغن زیتون طبیعی                                    نصف استکان

لیمو ترش تازه                                           به مقدار لازم

پودر نارگیل                                               1 قاشق غذاخوری

آب زعفران                                                1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه : همه ی مواد (به جز کشمش و پودر نارگیل و لیمو ترش و پونه )

را باهم مخلوط و چرخ کنید سپس نمک به آن اضافه کرده و خوب مخلوط نمائید . سپس از آن"موادفراهم شده را در یک ظرف چینی ریخته با پودر نارگیل و پونه و روغن زیتون تزئین کنید و در آخر آب زعفران را روی آن بریزید و بعد میل کنید .

 


طرز تهیه دلمه ی فلفل و دلمه ی گوجه فرنگی :

 

مواد لازم :

 

فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی                       از هرکدام 1 تا 2عدد

جوانه گندم                                               200گرم

جوانه ماش                                              4 تا 5قاشق غذاخوری

مغز گردو                                                  100گرم

هویج فرنگی                                             1 عدد

سبزیجات معطر خرد شده                            4قاشق غذا خوری

پیاز کوچک                                               1عدد

ساقه ترد کرفس                                       1شاخه

سیر متوسط                                            1حبه

نمک فلفل سیاه                                        به مقدار لازم

لیموترش تازه                                            به مقدارنیاز

روغن زیتون                                              2تا3قاشق سوپ خوری

آب زعفران                                               1قاشق مرباخوری

 

طرزتهیه :ساقه کرفس و هویج و مغز گزدو و جوانه ها و سیر را چرخ کرده و پس از آن پیاز را بصورت ریز خلال و سپس سبزیجات را به آن اضافه کنید و در آخر لیمو ترش و روغن زیتون و آب زعفران و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنیدتا یکنواخت شود در این مرحله داخل فلفل و گوجه فرنگی را خالی کرده و از مواد موجود پر کنید و درب فلفل و گوجه را گذاشته و به مدت 30دقیقه در یخچال نگهدارید . وبعد همراه با لیمو ترش میل نمائید .


طرز تهیه حلیم جوانه گندم :


مواد لازم :

جوانه گندم                                             200گرم

مغز گردو                                                 50گرم

ارده                                                       2 قاشق غذا خوذی

عسل                                                     1 قاشق غذاخوری

دارچین                                                   1 قاشق چای خوری

آب زعفران                                               1 قاشق مربا خوری


طرز تهیه : ابتدا جوانه گندم و مغز گردو را چرخ کرده و پس از آن با یک قاشق ارده مخلوط کنید و در یک پیش دستی برگی شکل پهن کنید و با نوک فاشق آن را حالت دهید . سپس یک قاشق عسل روی مواد فراهم شده بریزید به گونه ای که همه جای آن را بپوشاند  بعد ارده ی باقی مانده را روی عسل ریخته و در آخر دارچین را روی ارده بپاشید و آب زعفران را به آن اضافه کنید .


نظرات  (۱)

۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۰:۱۶ خرید خانه در استانبول

خیلی خوب و عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی