نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

این نمایشگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با همت بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ایجاد شده است.
_____________________________
آدرس:
مشهد، وکیل آباد 70 ، بلوار شهید برونسی
بعد از مجتمع شهید رفیعی
نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور،رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی مشهد بازدید کردند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۱:۱۴
مسعود تکلو

مقصد نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی است. جایی که چند جوان بسیجی، با حمایت سپاه امام رضا(ع) غرفه‌هایی از محصولات ایرانی و سنتی برپا کرده‌اند تا مگر قدمی چند در راه آرمان اقتصاد مقاومتی بردارند. از همان ابتدای بلوار شهید برونسی با دقت به سمت راست نگاه می‌کنم تا نمایشگاه را پیدا کنم. سرانجام، پرچم نمایشگاه اقتصاد مقاومتی دیده می‌شود. فضای نمایشگاه به وسعت نام نمایشگاه است و  غرفه‌های متعددی که  از همان دور مشهود است. غرفه احسان، غرفه مواد غذایی، کیف و کفش، صنایع دستی، ساعت، مصالح ساختمانی و چند غرفه ی دیگر.

درد سلامت مردم، ما را به اینجا کشانده است

در بدو ورود به نمایشگاه، فردی را دیدم که خود را مدیر غرفه‌ی احسان معرفی کرد. حسن قائنی پورِ بیست و چند ساله، کارشناسی فیزیک دارد اما به گفته‌ی خودش، درد سلامت مردم او را به اینجا کشانده است. از سردیِ هوا، حرف را کوتاه کرد و دونفری به سمت غرفه‌ی احسان رفتیم.

قائنی می گوید: احسان، مخفف «احیای سنت‌های اسلام ناب» است.

وقتی وارد غرفه شدم، از چیدمان آن به وجد آمدم. جایی پر از محصولات سنتی، با یک چینش خوب و جالب. سمت راست غرفه نیز چند خانه‌ی کاه گلیِ کوچک قرار دارد. خانه‌ی نمک، خانه‌ی رایحه، حمام، اتاق و سالن پذیرایی سنتی و مطبخ، سازه‌هایی بودند که با ذوق خاصی ساخته شده‌اند. قائنی می‌گوید: هدف از احداث این خانه‌های سنتی، تطبیق آن‌ها با نیازهای روز جامعه است.

شفای هفتاد درد

وقتی از او خواستم تا در مورد این خانه‌ها توضیحاتی بدهد مرا به داخل خانه‌ی نمک راهنمایی کرد. خانه ای گنبدی شکل که با سنگ نمک تزئین شده است و دور تا دور آن، نوشته‌هایی در مورد فواید نمک قرار دارد.

قائنی اظهار می کند: آلمانی‌ها سنگ نمک را از سمنانِ ما می‌برند و با ساخت این خانه‌ها، به درمان بیماران آسمی و برونشیتی می‌پردازند.

او ادامه می‌دهد: ما متاسفانه از این داشته‌هایمان استفاده نمی‌کنیم و این در حالی است که غربی‌ها به سبک‌های سنتی ما روی آورده‌اند.

مسئول غرفه احسان عنوان می‌کند: به بیان مولا علی ‌(ع) نمک شفای هفتاد بیماری است اما امروزه، نمکی طبیعی که سرشار از منگنز، آهن و ید است را از مردم ما گرفتند و جای آن تفاله ای به نام سدیم کلرید را تحمیل ملت می‌کنند.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۰:۴۱
مسعود تکلو

آیت الله محمد تقی بهجت:
- اصولا غذاهای سرخ کرده ضرر دارند ولی چون به ذائقة انسان خوش می آیند، لذا همه خواهان آن هستند.
- خوردن غذای شبهه ناک و نیز خوردن غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هر چند جایز است ولی انسان را مریض و از عبادات محروم می کند و یا سبب سلب توفیق می شود.
- امتحان شده و مجرب است در وقت افطار، نان و چای برای روزه دار، از طیباتی که دیگران می خورند، بیشتر لذت دارد.
- آقایی به فرزندانش تذکر می داد: هر روز صبح یک عدد سیب میل کنید و کاری به دکترها نداشته باشید.
- می گویند: مناطقی که نخلستان دارد مبتلایان به سرطان نادر هستند. یکی از اطبا مدعی بود که دارویی کشف کرده است که می تواند سرطان را درمان کند، و گفته است که آن را از قانون شیخ ابوعلی سینا برگرفته و عمدة آن شیرة خرماست
- اگر تصمیم دارید که در مشهد در ایام زیارتی بیمار نشوید همواره از آبلیمو در وعده های غذایی تان استفاده کنید.
- ایشان در پاسخ شخصی که درمان بیماری قند ( دیابت) را از ایشان پرسید فرمودند: هندوانة ابوجهل ( حنظل) بخورید، البته بسیار کم زیرا زهر است. در جای دیگر نیز مسافرت رفتن زیاد و ورزش را برای بیماری قند مفید دانسته اند.
- ایشان در پاسخ شخصی که از درد زانو شکایت داشت فرمودند: روغن دنبه را با زنجبیل بر روی زانو بگذارید.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۷:۵۱
مسعود تکلو

درمورد آقا فخر تهرانی بیشتر بدانید : کلیک کنید

+ روغن های نباتی که در بازار عرضه می شود به شدت بیماری‌زا بوده و تاثیر مستقیمی بر مفاصل پا دارد، تا آنجا که معتقد بودند بزرگترین علت پادردهای زمان ما بخاطر مصرف روغن نباتی و چای است.


+ خوردن چای برای قلب بسیار مضر است. زمانی که چای را از هند به ایران آوردند، انگلیس به آن ها سفارش کرد که چای را به ایران ببرید اما دستور استفاده از آن را به آنان آموزش ندهید. هندی‌ها چای را با شیر می‌خوردند اما ما چای را با آب جوش دم می‌کنیم. چای با شیر ضرر کمتر و اثرات بیشتری دارد.

+ گوجه یک میوه فرنگی است که با ذائقه مردم ایران سازگار نیست و معتقد بودند که باعث قلب درد و بیماری های قلبی می شود و مضرات گوجه را بیشتر از منافعش می‌دانستند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۷:۴۷
مسعود تکلو

آیا می دانید که خوردن نان سبوس دار باعث سیری واقعی شده و چاق کننده نیست!


مواد غذایی مقوی و دارای ریز مغذی مانند نان های سبوس دار همچون نان سنگک باعث می شود با حجم کمتری از غذا، افراد سیر شوند و سلول ها به سیری واقعی برسند و در نتیجه از چاقی جلوگیری شود.
برنج و آردی که سبوسشان گرفته می شود، در واقع ریز مغذی های بسیار مفید آن گرفته می شود که باعث می شود حجم زیادی از غذا خورده شده، ولی ریز مغذی ها به اندازه کافی به سلول ها نرسد، درنتیجه سلول ها همیشه گرسنه هستند و این امر سبب می شود رفتارهای عجیب در غذا خوردن پیدا شود و اشتهای کاذب پدید آید که به علت گرسنگی سلولی است.

(مشابه همان اتفاقی که به دنبال خوردن پفک و چیپس در بدن کودکان اتفاق می افتد) خیلی وقت ها مشاهده می شود علی رغم خوردن غذای برنجی، باز افراد احساس گرسنگی می کنند و می گویند ته دلمان خالی است که این نشان از ناقص بودن ترکیب غذای مصرفی شماست که باعث گرسنه ماندن سلول ها شده است.
توصیه می شود از ترکیب مواد غذایی مغذی میل کنید تا به یک سیری واقعی دست یابید.

تذکر : همیشه سلامت در کم خوردن است. توصیه می شود به جای پرخوری، حجم کمی از مواد غذایی میل کنید، ولی غذای خوب، مقوی و پر انرژی بخورید، مانند گوشت گوسفندی پر چرب و نان های سبوس دار به جای نان و برنج بدون سبوس.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۳
مسعود تکلو
چای، قند و شکر، شیرینی جات قنادی، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود. سرخ کردنی، فریز شده، زودپز شده. سس، رب، شور، ترشیجات سرکه، نمک زیاد، لبنیات صنعتی ، مرغ و تخم مرغ ماشینی، غذاهای چرب و پرحجم، ماکارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی و فست فود ، همراه غذا مایعات. دوغ و نوشابه های ضنعتی، تند و سریع غذا خوردن، آب یخ، بستنی، تنقلات م صنوعی، قهوه، نسکافه، غذای پخته شده با مایکروفرو زود پز. پرخوری و خوب نجویدن غذا ، عصبیت و استرس هنگام غذا خوردن ، بینظم بودن در غذا و هر غذایی که با طبع و مزاج شما سازگاری ندارد .

غذاهای مفید برای کبد:
انواع میوه جات، سبزیجات، بخصوص کاهو و هویج و خیار، روغن زیتون، انار و شاتوت که اثر معجزه آسایی روی کبد دارند. در حقیقت شاتوت ضد هپاتیت است. انواع بذرهای ملین از قبیل خاکشیر، اسفرزه، بارهنگ، تخم ریحان و تخم شربتی، بالنگو، شیرخشت، ترنجبین، فلوس به مقدار کم، سوپ جو، آش جو، نان جو، بخصوص نان جوی دوسر و نوشیدن روزانه حداقل شش لیوان آب خنک نیم ساعت قبل و دو ساعت و نیم بعد از غذا، سالاد فصل همراه با لیموترش تازه و روغن زیتون قبل از غذا، زرشک و آب زرشک، عسل، کشمش، توت و انجیر، برگه هلو و برگه زردآلو، کدو خورشتی، کدو حلوایی، کنجد، اسطوخودوس، بادرنجبویه، کاسنی، آب مرکبات، مغز بادام خام.

با تغذیه صحیح و مناسب می توان کبد را سالم نگه داشت. در واقع سالم بودن کبد مساوی است با سلامت جسم و روح. یکی از شگفتی های کبدترشح ماده ضد ویروسی است به نام اینترفرون. این ماده زمانی تولید می شود که کبد در نهایت سلامت باشد. پس باید از این اندام شگفت نهایت مراقبت انجام شود .

غذاهای مضر برای کبد:
چای، شیرینیجات قنادی، سرخ کردنی، پرخوری، غذاهای چرب و پرحجم، ماست، نوشابه، آب یخ، تخم مرغ، شور، نمک زیاد، ترشیجات سرکه، فلفل و ادویه جات تند به مقدار زیاد، سیر زیاد، تمام غذاهای ساندویچ فروشی ها، غذاهای فریز شده، غذاهای زودپز شده، سس، رب، بادمجان زیاد، نوشیدن مایعات همراه با غذا و یا بلافاصله بعد از آن، تنقلات مصنوعی، آجیل شور، خرده خرده غذا خوردن، یعنی اینکه دهان پیوسته بجنبد، ماکارونی، آش رشته، انواع دخانیات، مشروبات الکلی که موجب سیروز کبدی می شوند. عصبی شدن و حرص خوردن، یبوست مزاج، تنبلی و عدم فعالیت فیزیکی، خواب زیاد، تند و سریع غذا خوردن، گوشت زیاد از عوامل دیگری است که برای کبد مضر است.



۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۹
مسعود تکلو

آن چیزی که از دوران گذشته معماران ایرانی را از معماران دیگر متمایز کرده است، توجه آن ها به شرایط اقلیمی و محیطی در ساخت یک بنا بوده است. تلفیق ساختمان ها با طبیعت و در عین حل سادگی مصالح، ویژگی اصلی زیبایی شهرهای ایران است.

مزایای دیوار کاهگلی

 * عایق حرارتی است

دیوارهای کاهگلی عایق های حرارتی هستند. از نفوذ سرما و گرما جلوگیری می کنند و در نتیجه با وجود آن می توان در مصرف سوخت صرفه جویی کرد. حتی عایق رطوبتی نیز هست. باران در پوشش های آن نشست نمی کند.

دیوارهای کاهگلی، که ارزان از کف‌مان رفت!

 * آسان و ارزان است

در بسیاری از شهرهای ایران یکی از ساده ترین موادی که می توان تهیه کرد، کاه است. قیمت خروار آن بسیار کم است. از طرف دیگر، تهیه کاهگل تخصص ویژه ای نمی خواهد و از عهده آدم های معمولی بر می آید. لازم نیست میلیون ها تومان خرج مصالح عجیب و غریب و آدم های متخصص کرد. کافی است دو دست داشته باشید؛ با یکی خمیر را بردارید و با دست دیگر آن را روی دیوار یا سطح مورد نظر خود پهن کنید. 

 * با استقامت و با دوام

در این زمینه نیز کاهگل با توجه به میزان و نوع موادی که در خود دارد، استقامت بالایی دارد. هرچند شاید در مناطقی که پیوسته باران های شدید می بارد به مشکلاتی بر بخورد؛ نه به این معنا که دیوار یا سقف بریزد! بلکه تنها نیاز به تعمیر زودهنگام پیدا می کند که آن هم کار ساده ایست.

دیوارهای کاهگلی، که ارزان از کف‌مان رفت!

 * کاهگل؛ اینجا، آنجا، همه جا!

کاهگل را تقریبا روی هر حجمی می توان کار کرد. اگر می خواهید حتی در همین آپارتمان های بدقواره از کاهگل برای تزیین دیوار استفاده کنید می توانید! بهترین دیوار برای کاهگل کشیدن دیوار آجری است. اگر می خواهید روی دیوار گچی این کار را بکنید، بهتر است ابتدا کمی گچ دیوار را بتراشید.

 * زیبا از جنس طبیعت

دیوار کاهگلی زیباست! خصوصا اگر با شاخ و برگ های درختان ترکیب شود؛ خصوصا اگر آبی روی آن بپاشید تا بوی خاک رس تازه همه جا را فرا بگیرد؛ خصوصا اگر دیوار با خمیر سرخ پوشانده شده و بعد نقش های تزیینی روی آن حکاکی شود.

تنها عیب یک دیوار کاهگلی

دیوار کاهگلی را نمی توان شست! نمی توانید یک دیوار کاهگلی سنتی داشته باشید، بعد با هزارجور ماده ی شوینده ی مدرن، آن را بشویید، دستمال بکشید و گردگیری کنید! راه تمیز کردن دیوار کاهگلی پاشیدن مقداری آب با افشانه به آن است. با این کار بوی کوچه-باغ های روستا در خانه می پیچد.

کدام را ترجیح می دهید؛ بوی طبیعت، یا بوی مواد ضدعفونی کننده؟!

به نقل از TEBYANمجله اینترنتی



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۳
مسعود تکلو

سالکِ عارفِ بالله، شیخ محمد بهاری در باب صحت مزاج برای سلوک عارفان می نویسد:

اول باید صحیح المزاج باشد. اگر علتی در مزاج باشد باید به معالجه ی آن بپردازد، چه:

اگر سودا غالب آید، پاره ای از حرکات سوداویه را شور عشق پنداشته و مغرور گردد.
اگر صفرا و حرارت غلبه کند، خشکی دماغ و خفقان قلب و سوء الخلق فوق العاده حاصل گردد.
اگر بلغم زیاده باشد، قصور در فهم معانی دقیقه خواهد کرد.

پس اعتدال مزاج، لازم است ...
                                                                      (تذکرة المتقین، ص103)


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۶
مسعود تکلو


جهت دریافت، روی سالنامه حجامت 1393 هجری شمسی کلیک کنید

منبع: http://shiateb.blogfa.com
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۷:۵۵
مسعود تکلو

برای دانلود روی لینک های زیر کلیک کنید

دانلود آهنگ

دانلود کلیپ

کلیپ با کیفیت بالا

شاعر:سعید پاشازاده
تنظیم کننده:امیر جمالفرد
تهیه کننده: سید محمود رضوی
کارگردان: مصطفی هیودی
تهیه شده در موسسه سینمایی سیمای مهر
باهمکاری هیات الرضا(ع)محفل بسیجیان و رهروان شهدا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۲۲:۳۵
مسعود تکلو

دانلود کتب طب سنتی از کتابخانه مجازی مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

1- طب سنتی

2- دارو شناسی

3- درمان

4- حاملگی (بارداری)

5- طول عمر

6- سلامتی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۹
مسعود تکلو

حالا ما به اینکه سوسیس و کالباس از چه گوشتی و موادی  درست می شود کار نداریم. برای نگه داشتین این، که مردم بخورند به ان ماده ای می زنند به نام سدیم نیترید که یک ماده ی افزودنی شیمیایی است،نیترید ها عموماً سمی هستند،خوب وقتی ما این را می خوریم می رود داخل معده ما، معده ی ما یک اسید دارد به نام اسید کلریرید.در واقع اگر به خواهیم اسید معده ی ما چیه، رقیق شده اش همین جوهر نمک است،در روز کسانی که اعصاب آرامی دارند دو ایتر از ان در معده ی شان ترشح می شود و کسانی که اعصاب آرامی ندارند چهار لیتر ترشح می شود خوب حالا این وقتی روی  سنگ بریزید سنگ را سوراخ می کند، اینجا به عظمت خدا پی می بریم.

این اسید معده با سوسیس و کالباس ترکیب می شود و اسید نیتروز+نمک طعام می دهد.این اسید نیتروز در بدن به دو قند تجزیه می شود یکی کزانتین و دیگری هیپوکزانتین که در چای هم وجود دارد.خوب حالا این ها چه کار می کنند.

عزیزان بدن ما به  بیست نوع  اسید امینه نیاز داره، که ده نوع ان را خود بدن میسازد و ده نوع دیگر از راه غذا به بدن می رسد خوب ترکیب توالی این چه جوری است؟ این سه به سه با هم ترکیب می شود و وقتی این ساخته شد یا ترکیب شد زنجیره ی DNA را تشکیل می دهد.

خوب وقتی شما چای میخورید یا سوسیس و کالباس این کزانتین و هپوکزانتین اسید امینه ها را دو به دو ترکیب می کند و یک پروتئن جدید می شود که ساختمان DNA شما آن را نمی شناسد وقتی که شناخته نشد ازاد می ماند و در نتیجه تبدیل می شود به غدد سرطانی بعد می چسبید به یغه خدا که خدایا من چه هیزم تری به تو فروختم که به من سر طان دادی. بابا خودت روزی ده تا لیوان چای خوردی  یا سوسیس و کالباس خوردی!!!
منبع: http://salamategaza.blogfa.com
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۷:۰۶
مسعود تکلو

آیا تا حالا فکر کردید که غذا در زود پز چرا اینقدر زود می پزه و له می شود ؛ چون فشار و حرارت با هم بالا می رود و وقتی رفت بالا همان بلایی که ماکروویو سر غذا اورد می اره (درباره ماکروویو نوشتم قبلاً) ، غشای دور سلول ها را منفجر می کند یعنی هر چی داخل سلول است می ریزه  بیرون ؛ شما دید وقتی سبزی را داخل فریزر می گذارید و وقتی می زارید بیرون اب ازش راه می افته ، برای اینکه دور این سلول ها یک پرده ای است ، دید سفیده ی تخم مرغ با زرده ی تخم مرغ مخلوط نمی شود ، یک پرده ای (غشای) دور زرده ی تخم مرغ است ، اگه یک ضربه ای به این بزنید این پرده پاره می شود و محتوی زرده با سفیده ی تخم مرغ مخلوط می شود ، تک تک سلول های که ما استفاده می کنیم به عنوان غذا چه سبزی باشه چه میوه باشه چه گوشت ، در واقع دور سلول ها یک پرده ای است ، وقتی شما داخل زود پز می زارید این ها متلاشی می شوند، همه چی مخلوط هم می شود بعد این غذا چه حالتی ایجاد می کنه؟ عامل مهمی است برای ایجاد بیماری های مثل سرطان و بدخیمی ؛ خوب چرا ؟ چون این کلاً  بیوشیمی را به هم زدیم ، کسی خدا نکرده بره زیره ماشین له بشه این دیگه ادم نیست ، چشمش له شده ، مغزش له شده این دیگه دوباره زنده نمی شه که ادم بشه ، غذا هم این طوری است وقتی می گیم دو، سوم غذاتون غذای  زنده باشه یعنی اگر این غذا را کاشتید سبز بشه ، گندم اگه کاشتید سبز شد به این گندم میگن غذای زنده ، این غذای زنده سلول های زنده ی شما را تقویت میکنه ، حالا هر چه غذا را سرخ کنی سلول های مرده ی شما را زیاد میکنه ، سلول های مرده ی ما چیه می تونید بگویید ، چربی است دیگه ، تنها سلولی که در بدن افزایش میکنه ، یک کیلو میشه دو کیلو می شه 10 کیلو می شه 20 کیلو میشه و... ما به این میگین سلول مرده بعد حالا برو رژیم بگیر ، طب سوزنی کن بعد ژل بگیر ، ماساژ بگیر از این کمربند ها بگیر و ورزش کن ، آخر می بینی هیچ خبری نیست فقط خودت را عذاب دادی پس غذای زنده بخور تا سلول های زنده ات فعال بشه.

خوب دیگه در مورد زود پز هم فهمیدید عزیزان دقت کنین شما حتی می خواهید سبزی را بپزید زیاد نباید حرارت بدید طوری که زیر دندانتون صداش را بشنوید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۷:۰۱
مسعود تکلو

مرغ را مصرف نکنید! عزیزان چرا میگیم مرغ را نخورید؟

مرغ را معمولا  چهل و پنج یا پنجاه روز نمیذارن بخوابه . بدنش مملو از اسید لاکتیک میشه  و غذاهایی که بهش میدن  و داروی خطرناکی که بهش میدهند  به نام کلروآمفنی کول  که از نظر بهداشت ممنوع هست ، ولی همین قرصها  یا کپسولهای کلروآمفنیکول که بهش میدهند چون مرغ یکیش اگه بمیره  ، بقیه سریع میمیرند .                                          

این داروها در نسوج مغز استخوان مرغ رسوب میکنه و پوستش را چون آمپول میزنند ، سعی کنید پوستش را نخورید .                                

معمولا کسانی که من به چشم  دیدم ، یکی از استاد خلبانهای تهران بود ، دچار سرطان مغز و استخوان شده بود  . تحقیقاتی که انجام دادیم ، دیدیم این آقا مرغ را اینقدر دوست داشته  که استخوانها را میجوییده.و باعث افزایش رشد موهای زائد بدن می شود و....

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۶:۵۲
مسعود تکلو